14.6.11

Life Is Like A Circle

Hidup ni macam roda.. kejap kita ada di atas.. kejap kita akan berada di bawah.. bila kita berada di atas jangan lupa kepada yang lebih kuasa..DIA...sama juga bila kita berada di bawah..jangan pernah lupa kepada dia.. walau apa pun keadaan kita.. susah atau pun senang.. bersyukur bila senang... bersyukur bila susah..


Semua perkara yang kita lakukan pasti ada balasannya.. tidak kira di dunia.. ataupun di akhirat...bila buat baik.. Insya-Allah.. dengan izin-NYA...pasti akan mendapat kebaikan semula.. bila kemungkaran atau kejahatan yang dikerjakan.. maka tidak mustahil perkara yang serupa akan kita rasa semula..


Bila pernah kita melakukan kemungkaran perkara yang paling ditakuti.. keaiban itu di buka oleh NYA... DIA memasang hijab pada pandangan orang sepanjang kita melakukan kemungkaran.. supaya kita sedar.. sebelum DIA mengambil keputusan untuk membuka hijab tersebut... kerana bila hijab yang menutup keaiban itu di buka.. banyak perkara yang tidak dapat dibayangkan akan berlaku.. malu.. takut.. gerun.. gentar.. semua akan kita rasai..

Tapi suatu ujian itu tidak akan diturunkan kepada kita jika kita tidak mampu untuk berdepan dengan dugaan tersebut.. aku sentiasa percaya itu..

Sekian~