9.7.11

Sunyi

Dah lama sangat aku tak ada mengemaskini blog aku neh...tak ada entri baru... kalau dulu...selalu ada banyak gambar-gambar..cerita-cerita tapi kini sunyi..sepi tanpa ada kata...tanpa ada madah yang mengisi kekosongan...


Banyak perkara yang berlaku sejak kebelakangan ini... banyak sangat perkara yang terjadi sehingga kan aku sendiri menjadi lemas... lemas dalam akibat yang terjadi daripada perbuatan aku sendiri...lepas satu.. satu...


Kemudia di saat aku merasakan sedikit kedamaian... air yang tenang bergocak semula...khabar2 angin dan kisah-kisah yang mengusarkan hati, hati yang sememangnya sedang gundah bertambah lagi gundahnya...


Mengapa aku tidak boleh terus tinggal dalam hidup imaginasi bahagia aku...? Aku tahu yang realitinya itu satu kesalahan dan satu kemungkaran...dan aku tidak kisah jika realiti itu dirobek... tapi kenapa perlu ambil dunia imaginasi bahagia aku bersama... kenapa tidak biarkan aku terus bahagia dalam igauan mimpi aku..?

Kadang-kadang bukan semua orang tahu yang sangat sukar untuk menghilangkan kesan parut... lebih-lebih lagi parut yang lukanya dulu.. sangat dalam... sangat... sangat dalam... bila luka itu dalam maka tidak hairan lah parut.. dan kesan yang akan ditinggalkan itu sangat besar dan ketara...nak hilangkannya pun hampir mustahil...kita kena perlu teruskan kehidupan dengan parut itu.. bukan parut itu yang menjadikan kita siapa diri kita.. kita yang membentuk diri kita untuk menjadi siapa diri kita yang sepatutnya... tapi kadang kala.. tidak dinafikan parut itu sememangnya akan memberikan kesan kepada kita... kepada orang yang berada di persekitaran kita... persepsi dan pandangan orang terhadap kita bila melihat parut tersebut.. adalah suatu perkara yang tidak dapat kita semua elak... kita tidak dapat mengawal hawa nafsu orang lain... kita cuma dapat mengawal nafsu kita dengan izin-Nya...dan usaha kita...sebab itu bila ada parut itu... maka kita akan cuba untuk menyembunyikannya.. kita akan cuba menyembuhkannya.. agar dapat kita hidup seperti orang lain..tapi malang.. bukan semua orang parutnya akan hilang... bukan semua orang parutnya akan sembuh.. kadang kala.. ada yang kekal selamanya..tapi menjalani hidup yang diredhai..tapi kasihan pada mereka yang parut tak hilang hidup pun tak tenang dek kerana hidup gelap terus dijalani...

Parut yang ada itu sebagai bukti jahilnya diri masa dulu.. ...parut itu juga tanda zalimnya diri kepada zat yang dipinjamkan kepada kita....dan parut itu menjadi tauladan kepada orang lain agar jangan menyimpang jauh seperti mana dulu pernah terjadi... namun begitu... parut itu juga sebagai ingatan dan pembakar semangat kepada diri untuk terus mencari redha-Nya...satu usaha yang jika terluka..sangat berbaloi mendapat parut daripada perjuangan mencari cinta Nya...

sekian~



No comments: