17.7.11

Botol Susu

Tengahari tadi aku masa aku tengok Melodi...adalah satu iklan neh.. aku pun tak ingat lah iklan tue pasal apa.. tpi yang aku ingat ada pasal dia rebus botol susu...hihi..bila aku tengok iklan tue.. aku teringat dengan pengalaman aku sendiri..huhu.. satu pengakuan aku..hihi.. aku berhenti menggunakan botol susu semasa aku berada dalam darjah 3... huhu.. lambat kan.. selalunya budak berhenti guna botol susu masa umur darjah 1...macam-macam tue la.. tapi aku masa darjah 3.. huhu..tue pun disebabkan ada kejadian yang tidak dapat dielakkan yang menyebabkan aku TERPAKSA untuk berhenti menggunakan botol susu..dan kejadian tersebut ada sangkut pautnya dengan iklan yang kau ternampak...huhu..

Masa tue mak aku tengah rebus botol susu aku..huhu..tah macam mana boleh tertinggal..tambah..terlupa lagi..pastu dah lama-lama air yang ada dalam periuk tue pun dah kering..botol plastik yang ada dalam periuk tue pun dan cair.. sampai la ada bau hangit baru perasan pasal apa yang telah berlaku.. huhu..


Jadi, selepas kejadian itu...aku tidak dapat lagi nak minum susu guna botol susu..sebenarnya aku boleh jak minta beli botol susu yang baru tapi tidak dibelikan..huhu.. dan aku rasa kalau aku dibelikan botol susu yang baru mesti aku akan lebih lambat berhenti.. huhu.. so ada hikmah kejadian tue berlaku..

Moral of the story is..jaga-jaga masa guna dapur...jangan sampai leka.. silap-silap hari bulan..boleh terbakar rumah.. huhu..

Sekian~

No comments: