22.6.10

????

Hari neh aku rasa amat bosan sekali. mungkin sebab d rumah tak ada orang. cuma ada aku dan kucing-kucing sahaja. entahlah, tiba-tiba aku merasa seperti keadaan semasa aku masih menunggu untuk keputusan SPM aku. setiap hari rutin sama berulang-ulang. bangun pagi, tgk tv lepas tue tidur, makan, tengok tv lagi lepas tue tidur. begitu  lah rutin harian aku dulu.

semenjak aku masuk KML aku merasa semula kesibukan berasa di sekolah mengejar masa untuk ke kuliah, ke kelas tutoran, ke makmal dan bersosial dengan orang ramai. aku rindu keadaan itu. aku rindu bersama_sama dengan rakan-rakan. tp aku yakin minggu hadapan merupakan satu cabaran untuk aku. mencabar aku untuk hidup di tempat orang lain seperti mana orang lain juga dpt hidup di perantauan.

semasa di KML mungkin aku tak pernah terfikir bagaimana rasanya budak2 yg tgl jauh dr labuan. aku. tak begitu terasa dengan keadaan yg jauh dr keluarga kerana aku tinggal d KK, Sabah. so aku tak la begitu homesick. sewaktu cuti pun aku dapat balik ke rumah jd tak begitu terasa la berjauhan dengan keluarga.

tapi sekarang aku tau kenyataannya aku akan berjauhan dengan keluarga ku selama 5 tahun (memang la akan balik juga kalau ada cuti panjang tp x la slalu) membuatkan aku rasa kurang senang. sejak dari hari pertama aku dapat tahu aku mendapat tawaran ke IPGM, aku susah hati. I dont know what to expect there. i really hope that everything will be ok.

tp yg buat aku rasa sedih ckit tue, my parents x dpt nak antar aku pegi IPGM. kalau d sabah jak aku ndak berapa kisah kalu diorg x dpt nak antar tp neh jauh gila, n to make matter worst i have to go there alone. aku nak mintak tlg ngan org tue tp i have been ignoring dya dr the day that i went back to KK.

emm... entah la i think everything would be ok i guess... huhu~ lets just pray...

No comments: