4.12.10

Falling In Love (love tue lubang ka plak?? emmm...)

Ok2.. macam mana kita mo tau kalu kita neh sudah jatuh cinta kepada seseorang atau sesuatu.. (sya pilih sesuatu sebab cinta neh kan abstrak.. tak bersyarat... unconditional... huhu..). ada beberapa keadaan yang boleh kita katakan bahawa kita neh sdah jatuh cinta kat seseorang atau sesuatu...

Yang Pertama..

Kamu mungkin akan lupa untuk makan..(???? hah?? WTH.. ye ke?? sanggup jatuh cinta sampai makan?? kronik neh..) ok.. apabila situasi ini berlaku maksud nya anda memang distracted oleh orang itu... (the one your falling in love with la..) sampai LUPA nak makan.. OMG.. dalam pikiran korang cuma ada orang tue jer... awww... soooooOOoooo sweet... jap.. sweet ker?? dalam pikiran tue cuma ada orang itu saje?? emm.. cinta ker... NAFSU?? emm.. ok2.. x per.. bleh terima gak.. kadang2 memang jadik benda mcm neh kan?? tp agak jarang ar.. huhu... (Tuan Punya Blog pon pernah gak jatuh cinta.. tp xda ar smpi x makan.. gila apa... hohoho)


Yang Kedua..




Anda akan tersenyum sendirian.. (eee... macam orang gila pun ada jgk.. hehehe) sebab anda terlalu gumbira anda akan sentiasa tersenyum sendiri.. apabila dlam kepala hotak korang tue teringat-ingat kat org yang anda cinta itu.. (korang jer ar.. org tue tah2 tak tau pun korang wujud.. huhu... oppsss.. sentap.. mcm kena pelempang kan statement neh.. hihi..) emm.. tue la kadang2  korang akan rasa lucu.. sbb korang terkantoi ngan diri sendiri tersenyum tetiba2.. huhu... kalau ada korang2 neh yang pernah jadik macam neh... jga2 la.. kadang2 tanda jatuh cinta.. kadang2.. tanda dh gila.. huhu... lebih-lebih lagi kalu yang korg jatuh cinta tue.. material... emm.. mmg kompom korg neh.. x betul.. hihi~

Yang Ketiga..

Sukar untuk bertentang mata dengan objek kesayangan kamu tue...(kalu jatuh cinta ngan orang ye ar.. tpi kalu suka kat benda ngan barang2 takkan ar nak malu2 kalu tgk gak?? hihi.. lucu ar.. hahaha!!!) keadaan ini adalah satu keadaan klasik. sudah semestinya kalu kita suka kat sumone tue kita akan susah untuk bertentang mata dengan nya.. ya lah.. kalu kita ngan dia bertentang mata mesti dya nmpak kita macam lain.. sbb dok tersnyum sendirian kan.. huhu.. nnti kantoi ar korang neh ada crush giler2 kat dya.. orang yg kita suka neh bleh tau kalu kita neh suka giler2 kat dya.. just by staring u right in the eyes.. huhu.. so the trick here.. is.. wait for it.. wait for it... hehe.. kinda funny though.. try talking to that someone's forehead.. yup.. that would keep u away from the evil eyes.. huhu.. ok..  TAPI  kalu korg neh jatuh hati, or jatuh cinta kat benda.. emm.. agak2 kena malu2 jgk ker??? emm.. *pikir2... *pikir2... rasa nyer.. tak kot.. well of coz la tak!!!! jgn nak mngada2 nak malu2 kat handphone yang korang nak beli.. kalu dok lalu kedai handphone yang ada jual handphone tue trus tak keruan.. tak nak tgk ar.. kalu korg x nak tgk jurujual yg kat dln kedai tue.. make sense la jgk.. neh malu2 kat handphone.. ape ar... kalu betol2 korg malu2 kat phone... baik korg tanya diri sendiri.. korg neh SIUMAN  ker??? huhu...

Yang Keempat...

Ketika bersiap anda terfikirkan si dia.. emmm.. neh pon mmg biasa ar.. suatu keadaan yang sgt biasa.. apabila tgh bersiap pagi2 tue.. tetiba terlintas kat dlm pikiran... "emm.. dya suka tak kalu aku pakai baju neh??" " dya suka x kalu aku ikat rambut aku mcm neh??" kalau... kalau.. kalau... semua nya berkaitan dgn si dya.. semua yang korg buat adalah untuk menarik perhatian dan mnyedap kan hati dya.. huhu.. so kalu korg nampak atau mengalami perkara ini sendiri.. mungkin korg tgh di lamun CHINTA... huhu... tapi.. kalu korg tgh adore hanjeng ke.. suke kat kucing ker... tp wat mcm neh jgk.. emm.. mugkin korang neh... tak betol.. agak melampau kalu suka kat kucing tapi nak berlawa2 waktu nak bgi kucing tue makan.. emm.. GILA~

Yang Kelima...

Anda merindui si dia kalu dia tidak ada.... kalu si dia neh tetiba ada aktiviti lain di luar.. yang akan memisah kan korg dari dya.. korg tetiba rasa sgt rindu.. ataupun dya kat tempat lain selain dari berdekatan dengan korg... trus korang rasa sangat merindui dya... awww... you are so in-love with the person.. huhu.. sbb kalu rindu ngan seseorg tue.. maksud nya korg sayang ngan orang tue... huhuhu.... hah.. yang kelima neh ada pengecualian kalu rindu ngan benda.. sbb Tuan Punya Blog pernah merasai nya.. huhu.. Tuan Punya Blog neh x bleh lepas dari keluar tanpa membwa HP nya.. so.. dlu pernah ar tetiba waktu kat luar tue.. batteri hp tetiba habis.. aduh.. so.. merindui hp waktu tue.. (walaupun secara teknikal nya hp ada di bw.. tetapi sbb bateri habis.. lebih kurang sama dengan keadaan tak bawa hp...huhu..) so kalu korg nak merindu2 kucing2 ke.. anjing2 ker.. kura2 ker.. jam ker.. katil ker.. its not crazy.. its OK... huhu..

Yang Keenam...

Cemburu dengan perkara2 yang pelik... emm.. kalu korg nampak dya ngan lelaki lain tgh bercakap2 tgh senyum2 gembira.. korang rasa jeles.. kalu korg nampak pompuan lain pegang2 tangan dya.. korg rasa jeles.. bila ada pompuan lain tanya korg apa num dya kat korg.. huhu.. (ouch!!! hihi) korg jd marah... jeles ar tue... hihi.. kalu ada lelaki lain siul2 kat dya... kta dya hensem.. (ehh??? hah?? owh... huhu... ) korg rasa JELES sgt2!!!! maksud nya korg dh jatuh cinta kat dya ar tue... huhu.. xda kompromi dh.. mmg kompom korg rasa sgt suka kat dya.. dan cuma mahu korg je yang ada kat hati dya.. hihi~ Over nya.... hhuhuhu... kadang2 kalu dya sms ngan org lain depan korg pun nak melenting... emm.. neh mmg dh kompom korg dh suka giler2 kat dya.. huhu.. kalu x cukup nak cemburu2.. mungkin korg cuma nak tidur ngan org tue jer kowt... huhuhu..~ cuma nak rasa nikmat tue kan... waduh2.. huhu..



Yang Ketujuh

Kamu membayangkan mcm mn rupa anak2 korg nnti... emm... emmm.. mcm nak elaborate yang neh ar.. emm.. korg mmg sgt berfikiran jaoh ke hadapan.. huhu.. congratz~ huhu.. (kalu dh pikir pasal anak2 neh.. mesti dh pikir mcm mna saiz dya.. besar ka x... huhu.. posisi apa.. hehehe.. so.. yang neh.. biar imaginasi korg je la yang buat kerja k... hihi..)



Yang kelapan

Anda nampak berseri2... ya lah.. kalu dh bercinta neh... (bercinta ka?? ke bertepuk sebelah tangan jer.. huhu..) mesti ar nampak berseri2.. sbb sume di jaga.. dari ujung rambut hingga ujung kaki tue di jaga... huhu...mekap x pernah lupa.. rambut x pernah lupa sikat.. baju x pernah lupa nak iron.. kasut berkilat jer.. huhu.. kuku2 sume x pernah lupa trim.. aduh.. sume ar d jaga.. smata2 nak nmpak perfect depan dya.. huhu... so tak heran ar nampak lawa.. nmpak hensem jer kan.. huhu.. mmg ar mcm tue kn.. lepas dh declare kapel tue... bru ar nmpak biasa dh.. sbb dh kompom dh ngan dya.. x payah nak berusaha dh.. tp kalu yg masih nk lawa2 tue?? apa kes?? nak pasang lg ramai ker?? bajet nak nmpak mcm single mcm tue?? hihi.. tah la sukati korg ar kalu nak nmpak lawa senantiasa atau waktu nak ngorat2 jer kan.. hihi..


Yang kesembilan

Tetiba jadi rajin semacam... korang rajin nak bawak2 makanan bg2 kat kengkwan.. rajin nak belikan dya makanan ker.. minuman ker.. nak bg macam2 kat org tue.. rasa mcm nak buat charity jer kn slalu.. rasa mcm tak cukup nak bg makan kat suma org kan?? nak org len citer kat org yang korg suka tue yg korg neh baek hati ar.. suci murni... (suci ker?? hihi...) dak baek.. emm.. mcm2 tue ar.. huhu.. so korg xyah ar plastik2 nak wat2 baik.. biasa2 sdh... hihi..

Yang Kesepuluh...

korg tak bleh nak fokus... korg slalu jer mengelamun.. waktu dlm kelas tue terngiang2 pujian dya kat korg smlm..teringat2 panahan pandangan cinta dya kat korg.. terbayang2 senyuman manis dya.. dengan susunan gigi nya yang menawan... aduh.. best nyer.. eh.. tersedar jer.. dh abes klas.. OMG.. korg memang pakar dlm mengelamun neh.. smpi bleh block trus apa yang berlaku kat sekeliling.. mmg salut ar ngan korg.. neh kalu btol2 ada mcm neh.. mmg btol2 korg dh jatuh cinta.. bukan jatuh agy.. mmg dh injured dh... smpi x leh nak bangun dh.. sgt2 jatuh cinta dh.. serious injury neh.. huhu.. mmg susah nak bawak blk ke pangkal jaln... hihihi~




so neh adalah antara contoh2 perkara2 yang boleh di perhatikan kalu nak tau korg neh jatuh cinta ka... atau tak.. ketepatan tue xda ar kena ada suma tanda2 neh.. this are just some la.. huhu.. have fun!!!!






2 comments:

Seruling Senja said...

Mint jatuh cinta ke? Hehehe~

http://bilakuberlagu.blogspot.com/

Ziarah2 le... :P

missz dy said...

mmg pn... hehehe.. tp yg no.7 tu x lh...
haish..