13.11.12

Its the end..

Tiba masanya satu lagi tahun berlalu pergi. 
Semester ini banyak memberi pengajaran kepada aku. 
Banyak perkara yang berlaku yang membuat aku sendiri terkedu.
Kadang-kala luaran yang kita lihat itu bukanlah melambangkan apa isinya yang sebenar, dan sepatutnya perkataan 'kadang-kala' itu patut digantikan dengan perkataan 'selalunya'.

Aku lihat di sekeliling aku banyak yang bertopeng.
Aku lihat di sekitar aku banyak yang memiliki lebih dari satu muka.

Sukar untuk kita percaya pada sesiapa sekarang. 
Kadang-kala kawan pun boleh makan kawan.

Tapi aku masih lagi mentah.
Masih terlalu muda lagi untuk memilih.
Masih terlalu muda untuk menilai apa yang terjadi.
Masih jauh lagi perjalanan.

Namun begitu, aku terfikir sampai bila baru kita katakan kita sudah bersedia untuk menhadapi semua ini. 
Aku tak tahu. 
Mungkin bila sampai detik itu, aku akan tahu sendiri. 
Mungkin bila sampai saat itu, aku ada tenang menghadapinya.

~Sekian~

No comments: