11.2.12

Pelik

Tadi pegi beli barang di Tesco.. 

sebelum pegi beli barang tue.. pegi la makan dulu.. 

Selepas sudah habis makan tue.. tiba-tiba datang sorang auntie neh.. 

Tiba-tiba dia cakap cina dengan kami..then dia pi ambil timun aku yang ada di atas piring aku..

dan terus jak makan...

aku dengan kawan-kawan aku tergamam dan terkedu.. semua terus senyap jak.. tidak tahu mau cakap apa..

aku pun tidak tau mau respon apa.. 

aku dengan kawan-kawan aku pun tidak dapat menahan diri daripada membuat bermacam-macam andaian..

PERTAMA...

ada kawan aku tue membuat andaian..yang auntie tue teda duit..so mintak makanan dengan orang jak.. 

Kedua...

auntie tue ada cakap masa dia ambil timun tue..yang dia suka makan timun.. jadi kawan aku tue beranggapan yang dia tue memang sangat suka makan timun sampaikan bekas makanan daripada orang lain pun dia ok jak.. emm...

aku pun tidak tahu apa sebenarnya situasi dia... tapi tue la.. rasa macam.. mana lah anak-anak dia..?  kalu dia ada anak-anak la.. kalau teda pun.. mana saudara-mara dia..? kalau dia sebatang kara pun.. mana kawan-kawan dia..? emm. aku pun terus rasa lain.. macam mana lah kalau aku nanti sudah tue.. aku macam tue ka nanti?? emm...

~ Sekian ~

No comments: