20.5.11

Aku nak tapi....

Hari tue aku bersembang dengan kawan aku...antara inti pati perbincangan yang agak keanak-anak itu adalah tentang betapa beruntungnya kawan kepada kawan aku ni..yang mampu untuk mendapat apa sahaja yang dia nak.. tiap-tiap bulan dapat duit belanja sampi RM300++...tapi yang sedihnya dia seorang anak tunggal...bila balik rumah..sunyi..

Perkara ini membuatkan aku terfikir tentang betapa ADIL nya DIA...aku percaya... bila DIA ambil sesuatu daripada kita..nexcaya DIA akan beri sesuatu yang lebih baik kepada kita..mungkin apa yang kita hajati itu bukanlah keputusan yang terbaik untuk kita maka dengan kekuasaannya dia boleh menjadi kan apa yang lebih baiki itu suatu kenyataan...

Sama keadaan seperti ustaz aku dahulu...seorang pelajar yang cemerlang tapi kenapa dia tidak dapat melanjutkan pelajaran ke tempat yang lebih gah...tetapi akhirnya menjadi seorang pendidik...beliau berkata...mungkin DIA tahu..jika ustaz ku itu meneruskan pelajaran di institusi yang lebih gah dan ternama..mungkin sahaja dia akan lupa dan alpa dengan tujuan sebenarnya ada di atas muka bumi itu..maka dengan kuasa yang ada pada DIA...dipeliharalah akhlak dan sahsiah nya dan akhirnya menjadi seorang pendidik yang mampu membentuk kain yang putih dan suci menjadi seorang yang berguna pada masa hadapan...

Maka bersyukur dengan apa yang kita ada...walaupun sekecil mana...walaupun sebesar mana...

Sekian~

1 comment:

gadisarawak said...

sama2 kita bersyukur dgn apa yg dah ada... =)