5.5.11

Janganlah Macam Tu...

Bergurau memang boleh tapi kena faham lah..benda yang boleh nak bawa main-main...dengan benda yang kena ambil serious...kena pandai beza benda-benda ni..bukannya main belasah jak buat lawak bodoh...

Banyak perkara yang kena kita ambil kira kalau nak buat lawak tue...kena tengok kalau waktu tue sesuai ka nak buat lawak...tak kan lah nak buat lawak waktu ada kematian orang...sangat lah tidak sesuai...kemudian..kena ambil kira isu yang kita jadikan sebagai bahan jenaka tue... tak mahu la..ada isu-isu sensitif seperti perkauman dijadikan bahan jenaka...huhu..ni adalah antara perkara asas yang perlu diambil perhatian...supaya...tidak akan ada mana-mana pihak yang akan terluka atau terasa dengan jenaka tersebut.... lawak jenaka sepatutnya membuat orang tertawa dan gembira bukannya menyebabkan duka dan tangisan...huhu...

Sekian~

2 comments:

teacher wani on duty. said...

sokong2 ! :) lebiu laaahhh!

SRenungan said...

menyokong 100% seperti yg diperkatakan di ats.. ;)