20.5.11

Materialistik~

Ada orang yang sangat sangat sayang kepada wang ringgit dan juga barang-barang yang mereka ada...ada juga yang tak kisah sangat kalau ada duit atau tak ada...kalau mereka punya barang-barang tue dah rosak atau rosak secara tidak sengaja atau tidak.. huhu..semua perbuatan mereka ni menjadi salah satu petanda awal tentang personaliti diri mereka.. huhu..

Macam aku aku tak kisah sangat pasal duit...kalau perkara tersebut melibatkan perkara makan dan minum.. hihi..tapi kalau pasal nak beli barang-barang mesti aku akan buat penilaian...Keperluan atau Kemahuan... huhu...kalau sememangnya dan ternyata dengan jelas sekali bahawa barang tersebut adalah satu keperluan.. maka tanpa segan silu.. pasti akan di beli benda tersebut.. huhhuhu...tapi jika benda yang menjadi idaman dan keingin tersebut hanyalah suatu kemahuan yang bertunjangkan nafsu semata...maka perlu di fikirkan dengan sedalamnya.. huhu.. dengan mengambil kira BANYAK faktor-faktor yang lain.. huhu..

Aku bukannya daripada keluarga yang berada...tapi aku bersyukur kerana aku masih lagi mampu untuk mendapatkan apa yang aku mahu..bukan mahu menunjuk-nunjuk..tapi sekadar peringatan kepada aku (dan mungkin orang lain juga) bahawa aku sangat beruntung jika dibandingkan dengan orang-orang lain yang walaupun berada dalam keluarga yang mampu..tapi atas kekakangan yang tidak dapat dielakkan maka tidak mampu untuk mendapatkan apa yang diinginkan...

terima kasih kepada daddy n mummy yang selalu berusaha.. huhu.. nanti sia balas jasa kmurang k.. huhu..

Sekian~

No comments: