13.11.11

Tolonglah kawan..

Rasa sedih sangat bila ada kawan yang macam neh.. tapi bukan nak salahkan siapa-siapa.. cuma kadang-kadang apa yang ko buat tue.. teramatlah melampau.. melampau sampai kan menyakitkan hati... expect orang nak tolong dia setiap masa.. tapi ko tak macam tak pernah nak kesian ngan diri ko sendiri.. orang lain yang berhabis nak kesiankn ko tapi ko pula yang menJAHANAMkan diri ko sendiri.. macam ndk pernah mo kesiankan diri ko sndiri..emm..

Pastue.. emm.. macam tak pernah nak ambil iktibar dengan apa yang terjadi di sekeliling ko.. dh ada kawan dia yang dah kena...tapi ko masih nak cari pasal.. pastue dah sampai ke pihak atasan pun masih wat BODOH...emm.. nak kata ko neh bodoh x jugak.. tapi.. tindakan-tindakan ko tue yang buat ko nmpak BODOH.. 

aku ngan kawan-kawan dia yang lain pun x tau mcm mana mau kasi nasihat sama dia neh.. kalau orang ckap ckit.. kalau org mo kasi tau.. mo kasi nasihat.. nnti mesti dia mengamuk.. melenting.. pastu marah-marah.. cakap yang kami neh pun sama jak macam dia... lepas tue nanti komplain..xda orang mau tlg dia plak.. jd yg kami neh kasi-kasi nasihat neh apa? bkn tlg ka namanya tue? emm.. tolonglah..

laagi satu.. aku selalu dengar ko neh komplain sana sini.. ini ndk bgs la.. ini ndk ngam la.. itu murah la.. itu kotor la.. itu ini ndk ngam sama ko.. itu ini ndk ngam bulih.. cuba ko bersyukur dengan apa yang ada.. ckup bgs sdh TUHAN masih mo bg nkmat sma ko wlupun ko tue byk dosa (bkn nya aku nak buat statement yang aku x byk dosa.. sma jak.. maybe aku lagi byk dosa dri dia..)...mungkin dengan ko bersyukur tue.. hilang juga dosa ko ckit2.. emm.. blajar la bersyukur..bila ada orang mau tolong ko.. jgn la komplain sana sini.. sudah la itu tanggungjawab ko.. patutnya ko yg buat bkn kwn ko.. then ko mrah lg dia sbb ndk siap.. ptut nya ko yg kena marah.. kenapa ko ndk buat sendiri??? 

emm.. apa pun aku harap nti ko SEDAR.. n leh wat perubahan.. jangan sampai btul2 ko xda kwan nti bru ko mau SEDAR... minta maaf kalu terlalu jujur dalam menyampaikan kata hati.. 

~Sekian~

2 comments:

tengku said...

knapa bha nie..uittt jgn mara2 aa..t blushing kunk...ter'cute' plak nanti

sab solhi said...

sabar deh awkkkk~ hehhe.. senyum slalu... =)