4.11.11

Exam

Exam is just around the corner and yet i haven't study anything...

huhu.. neh lah ayat cliche yang selalu kita akan dengar waktu mau dekat dengan peperiksaaan...tapi berapa ramai orang yang selepas mengucapkan kata-kata tersebut benar-benar mengambil tindakan susulan..? selalunya ramai yang suka mengeluh dan berkata semata-mata tapi tidak berbuat apa-apa...banyak cakap saja tapi tidak berbuat apa-apa...kadang-kadang geram bila dengar orang banyak cakap jak tapi duduk diam-diam dengan harapan ulang kaji tu bolah berlaku dengan sendirinya...huhu.. 

memang lah sepatutnya ulang kaji itu berlaku sepanjang semester.. atau sepangjang waktu sebelum peperiksaan bukannya waktu dekat dengan peperiksaan.. tapi semuanya bergantung dengan individu juga... kalau ada terdetik di dalam hati ataupun terasa seperti nak ulangkaji buatlah.. tak ada ruginya pun.. kalu tak nak buat pun boleh.. sebab yang akan merasa hasilnya bukan orang lain.. tapi diri sendiri juga.. namun begitu tidak semua orang sama.. ada yang perlu mengulangkaji dari awal.. ada yang masih mampu untuk mencapai keputusan yang memberangsangkan walaupun mengulangkaji di saat-saat akhir... bergantung dengan diri masing-masing la.. 

cuma aku rasa persediaan awal itu lebih baik lah.. walaupun aku tidak mengamalkan dengan baik apa yang aku cadangkan nie.. tapi aku sentiasa bersetuju dengan perkara ini kerana pengalaman aku belajar awal sememangnya mendatangkan hasil yang cukup memuaskan.. jadi kesimpulannya.. belajar lah ikut cara yang paling terbaik untuk diri masing-masing.. kerana setiaap orang itu berbeza dan tidak sama kaedah penceritaan hidupnya...

apa pun.. TURNING ON STUDY MODE!!!!

~ Sekian ~

No comments: