19.3.11

Injured

Hahahahaha!!!

Sebenarnya bukan ada kecederaan apa..cuma satu istilah yang budak-budak sekolah dulu selalu pakai..kalau ada sesiapa yang sakit atau betul-betul ada kecederaan semuanya masuk dalam golongan yang injured la..maksudnya tidak mampu untuk meneruskan aktiviti harian seperti biasa.. huhu..

Sekarang ni aku dah masuk kategori injured la neh..huhu..demam dari semalam...aku ni jenis yang jarang sakit..tapi kalu dah sakit...teruk la juga...sampai seminggu baru sihat..huhu..tapi aku harap la sakit kali ini tak seteruk yang sebelum-sebelum ni...

Bercerita tentang bab sakit ni..ada banyak cerita lah yang aku pernanh dengar berkaitan dengan sakit...tapi yang melekat dalam jiwa raga aku adalah cerita yang Ustaz aku cerita kepada aku dan kawan-kawan aku...

Dia cerita lah..yang kalau sakit neh..Tuhan nak bagi ingat dekat kita bahawa MATI itu semakin dekat..uhuhuhu...sebenarnya ada lagi tambahan pada cerita tersebut...seperti..semasa sakit digugurkan dosa-dosa kecil...tapi yang part ni aku tak berapa pasti la... (kepada sesiapa yang mengetahui..share lah k.. huhu.. tq)

So bila dah sakit ni..teringat dan merasa juga bagaimana perasaannya orang yang kurang berkemampuan..sangat lemah..huhu..

Tapi bila sakit-sakit macam ni...tak boleh nak layan sangat..kena lawan...lawan dan LAWAN!! tapi kadang-kadang terdetik dalam hati untuk manja kan diri dan relax..sebab sepanjang waktu sihat sudah banyak kali aku memaksa diri.. dalam macam-macam perkara... bukan lah niat di hati untuk merungut..cuma mahukan kelainan pula..

sekarang ni..aku berdoa..semoga cepat sembuh..AMIN...

Sekian~

No comments: