26.1.12

New

Tadi dalam jam 3 petang tue.. aku dengan rakan aku.. dan juga teman wanitanya.. huhu.. 

Ok..destinasi yang dituju adalah Sungei Wang.. sebab menurut seorang senior yang aku kenal tue.. di sana ada murah untuk pelajar.. 

Jadi aku pun pegi la sana.. cari dan mencari.. kemudian baru jumpa.. 

emm.. masa pergi tengok tue.. bingkai-bingkai yang untuk harga promosi tue.. tidak ada banyak pilihan tapi nasib baik ada yang menarik perhatian.. secukup rasa..

tapi sebelum aku buat keputusan untuk buat cermin mata yang baru neh.. aku tanya dululah kalau-kalau cermin mata yang patah tue boleh diperbaiki.. tapi malang sekali.. tidak ada apa-apa lagi yang boleh dibuat.. sudah tiba masanya untuk aku katakan selamat tinggal kepada cermin mata yang sudah hampir 3 tahun berkhidmat dengan setiap kepada aku.. huhu..

Kali ini aku memilih untuk membuat cermin mata yang full frame.. hari tue sudah buat yang half frame.. jadi kali neh mo buat yang full la pula.. tapi emm.. hari tue.. kakak aku pun baru buat cermin mata baru.. huhu.. emm.. nti mesti dia cakap aku ikut-ikut dia.. ergh.. =____=" walaupun aku rasa keputusan yang aku wat neh.. macam ada dipengaruhi oleh keputusan dia juga la.. huhu..itu tidak dapat dinafikan.. huhu..

ok juga lah servis dia.. dalam 1 jam boleh siap sudah.. boleh lah aku menamatkan penderitaan memakai kenta lekap yang sudah tamat tempoh dan juga meredakan mata yang sakit sebab pakai kanta lekap yang sudah tamat tempoh.. huhu..

Selepas pilih bingkai.. dia pun cek mata.. huhu.. dia cakap yang kuasa mata aku sudah berubah.. hohOHOhohoHOHO.. mula-mula aku ingat makin tinggi.. tapi sekali dia cakap makin rendah.. both eyes.. emmm?? aku pun hairan juga kenapa begitu.. then dia cakap yang kalau pakai spek mata yang lama neh cepat rasa penat.. aku pun cakap ya.. sebab memang ada rasa macam tue.. huhu.. dia cakap sebab kuasa tue kanta kuat sangat.. emm.. maybe ada juga betul nya.. hepi la sebab dalam 3 tahun kuasa cermin mata makin rendah.. bukan makin tinggi.. hhehehe~

Dalam pukul 5 pekedai tue telefon aku.. dia bagitau yang cermin mata sudah siap.. huhu.. kebetulan memang aku ada di sana juga.. jadi terus saja pegi.. huhu.. ok la.. sangat gembira dengan cermin mata yang baru neh.. masa mula-mula mo pakai tue.. rasa macam lain sikit la juga.. tpi anyway... ok jak semua.. huhu.. 

Jadi inilah hasilnya..!!

Tadaaaa!!!


Ini lah rupa cermin mata yang baru.. huhu.. Bingkai penuh.. warna chocolate maroon.. tah ada ka warna macam tue.. hahaha!! tapi mcm tue la rupa dia.. huhu.. yang penting i really like it la.. emm.. and i think wearing this glasses makes me look a lil bit older.. huhu.. tah la.. mungkin sebab ada janggut yang bru mau tumbuh kali.. huhu.. ndk tau la.. huhu.. mungkin.. huhu..

apa pun.. 1 benda sudah selesai.. so spectacles done.. huhu.. sekarang yang satu benda tue jak lagi mo kasi selesai.. huhu.. kalu ndak selesai juga.. ndak tau la apa mo jadi.. huhu.. 

~ Sekian ~

No comments: