20.1.12

Fasa

ergh.. tengok tajuk jak trus rasa macam mau muntahkan.. knapalah sekarang neh.. orang semua cakap pasal <3 .. pasal suka-suka.. then pasal perasaan-perasaan.. huhu.. tah lah.. tapi tadi lepas bangun daripada tidur.. aku terasa mau post pasal benda neh.. emm.. ndak tau la knapa.. mungkin dengan harapan orang yang kenal aku.. orang yang mau kenal dengan aku.. dengan lebih mendalam.. LEBIH mendalam lagi.. dapat faham la.. huhu..

ok.. straight to the point.. selepas berada dalam beberapa perhubungan sebelum ini.. hiks hiks.. XP

Aku dapat wat sedikit penilaian lah.. pasal fasa-fasa dalam perhubungan kau dengan seseorang tue.. dan aku dapat tahu kenapa semuanya berakhir dengan cara yang agak sama.. (tidak semualah.. kebanyakannya..)

1) mula-mula sekali fasa mo kenal-kenal.. huhu.. rasanya neh common denominator la untuk semua orang.. mula-mula kenal..pastue rasa macam rapat semacam jak kan.. walaupun melalui apa juga mod komunikasi yang anda gunakan la.. huhu.. terus macam ada rasa chemistry tue kn..

2) ok..then.. fasa berjumpa.. berjumpa untuk kali pertama.. tengok macam mana kimia bila berjmpa.. yala.. masa kenal-kenal tue.. suara pun x tau.. perwatakan pun xtau.. cuma mengharapkan kpada gambaran dan harapan mengikut citara kita masing-masing sja.. huhu.. kalau sudah ada chemistry.. rasa suka itu pun ada.. emm.. membawa kepada fasa yang seterusnya..

3) fasa obsesi.. bila dh jumpa.. dah kenal.. tambah lagi.. ngam sama diri... huhu.. mula lah fasa obses.. rasa macam mo bekepit jak 24 jam.. huhu.. rasa macam mau msj jak all da time.. mula la.. jd stalker.. huhu.. kalau berjalan sama org jak.. msti mau crita pasal dia.. mesti ada crita psl dia mo di kasi tau sma org.. dri sekecil2 benda romantik yng dia buat.. smpi la.. sebesar2 benda bodoh yg dia buat.. huhu.. suma ko kasih tau.. semata-mata mo tunjuk betapa dia tue sntiasa berada dalam ingatan la.. tp betul la kn.. kalu ndk pikir mana dia bulih mau crita2 suma tue kn.. huhu.. macam tue la al kisahnya.. 

4) fasa seterusnya.. kalau lah menjadi perhubungan tue.. maka akan ada satu fasa penafian.. huhu.. yang mana tiba-tiba terfikir.. layak kah aku neh bersama dengan dia.. dia neh sudah lah perfect.. aku neh apa la sgt.. so rasa macam x mampu komited dengan si dia tue.. huhu. lebih teruk lagi kalu ada jarak yang jauh.. lagi menjadi-jadi.. rasa cemburu dan lain-lain tue menjadi salah satu faktor penyumbang kepada kejadian-kejadian yang tidak diingini lah.. huhu.. tapi kalau perhubungan itu tidak menjadi.. maka selamat lah.. sebab akan mudah melupakan kerana belum ada apa-apa.. huhu.. 

5) kalau sudah lepas fasa yang sebelumnya.. bermaksud sudah berjaya lah.. tapi setakat ini aku masih tidak mampu untu lepas fasa penafian tue.. the denial state yang mana aku rasa macam tidak mampu untuk setia bla..bla..bla.. so.. i really hope that in this near future.. ada sum1 yang mampu untuk bwa hubungan itu lebih smpi fasa yang ke 5 neh.. hopefully.. 

~ Sekian ~

No comments: